Национален телефон на цената на един градски разговор: 0700 70 775
Национален телефон на цената на един градски разговор: 0700 70 775

Няколко лесни съвета за да удължим живота на автомобила

Спазването на няколко простички неща могат да Ви спестят пари за скъпоструващи ремонти и да удължат живота на автомобила Ви.

Ето няколко съвета които биха Ви помогнали за това:

 

СМЕНЯЙТЕ МАСЛОТО РЕДОВНО

Производителите на автомобили  препоръчват интервал за смяна на моторното масло  и конкретния вид  масло за колата Ви. Има съвременни масла със спецификации LL ( Long life ) за дълъг живот, които се препоръчва да се сменя дори след 30 000 км. Това са главно маркетингови трикове – когато си купите чисто нов автомобил. Оптимален вариант е да сменяте маслото на около 10 – 12 хил. км пробег (или една година ако не сте ги достигнали). Това само ще удължи живота на двигателя на Вашето МПС.

 

РЕДОВНА СМЯНА НА ВЪЗДУШЕН ФИЛТЪР

Доколкото турбокомпресорът е устройство, изключително чувствително към правилната експлоатация, несъмнено трябва да се полагат грижи за чистотата на двигателя. Важна и редовна сервизна дейност в тази връзка е смяната не само на маслото, но и на въздушния филтър и проверката за плътност на всмукателната система. Дори малко замърсяване в системата, може да попречи на правилната работа на турбокомпресора и да е причина за неговата повреда.

 

ПАЛЕТЕ ДВИГАТЕЛЯ ПРАВИЛНО

Преди запалването не включвайте никакви ел.  косуматори - първо запалете автомобила, след това вече включвайте фаровете и т.н.

 

ПОДГРЯВАЙТЕ ДВИГАТЕЛЯ ПРАВИЛНО

Доста  разпространено е мнението, че през зимата, колкото по-дълго държим запален двигател на място, толкова по-добре за работата му. Но това важи само за бензинови двигатели с карбуратор . На съвременните двигатели с инжекционна система е достатъчна и една минута, за да потеглят след това. Също така, не е нужно двигателят да се форсира на място, когато е студен, защото от резките промени в температурата и при още не-добре смазан двигател не се отразява добре на мотора. Едно от правилата за каране на кола с турбокомпресор е да се избягва рязко тръгване и динамично каране непосредствено след пускане на двигателя. Трябва да се остави време, маслото да достигне до всички части на двигателя. В противен случай липсата на правилно смазване, например на лагерите, може да доведе то тяхното бързо износване.

ИЗБЯГВАЙТЕ ШОФИРАНЕ ПРИ МНОГО НИСКИ ОБОРОТИ

Интересно е, че турбокомпресорът не обича много „деликатно” каране (при много ниски обороти). В случай на турбина с променлива геометрия, натрупващите се сажди и нагар могат да блокират лопатките, които няма да могат да сменят позицията си и да регулират количеството на подаваните изгорели газове. След увеличаване на оборотите налягането на пълнене може да е твърде високо и да повреди елементите на турбокомпресора.

 

ИЗПОЛЗВАЙТЕ СПИРАЧКИТЕ ПРАВИЛНО

Намаляването на скоростта при спускане по наклон може да стане не само чрез спирачките. Прекаляването в използването на спирачки в този случай води до двойно натоварване на спирачната система, а също така и на лагерите на колелата и съответно скъсява експлоатационния им срок. Използвайте скоростите на по-ниска предавка за забавяне на скоростта при спускане по наклонен път. Това важи за автомобилите с ръчни скорости. При коли с автомат - когато се налага да използвате спирачките, използвайте ги с кратки натискания, за да не се допусне прегряване на накладките.

 

СЛЕДЕТЕ НИВОТО НА ГОРИВОТО

Не оставяйте горивото да слезе до критичния минимум, винаги зареждайте така, че поне 30% от резервоара да е пълен, защото на дъното му често се събират остатъците от некачествено гориво и те по-лесно ще попаднат в горивната помпа, а оттам и в цялата горивна система. Също така, ако горивото свърши внезапно, горивната помпа може да засмуче въздух, което води до евентуални повреди на горивната система. Следете интервалите за смяна на горивния филтър.

 

ГАСЕНЕ НА МОТОРА

След по-дълго и интензивно каране на автомобили с турбо (например като излизаме от магистрала и спираме на паркинг), не трябва веднага да се гаси двигателя. Трябва да се остави време (поне десет секунди до две минути) за да паднат оборотите на турбината. Директно след спиране на двигателя маслената помпа спира да работи, а лопатките на турбината продължават да се въртят. Когато маслото не стига до лагерите и други части, това може да доведе до прегряване на елементите и да съкрати живота им.

 

ПЛЪТНОСТ НА СИСТЕМАТА

Въпреки, че смазването изглежда най-важно от гледна точка на живота на турбините, при сервизирането на автомобила не трябва да се забравя и проверка на плътността на цялата всмукателна система. Важни са всички съединения, тръби, маркучи, както и всмукателния колектор. Трайността на турбината до голяма степен зависи от чистотата на подаваните гориво и въздух, затова е необходимо да се погрижим за плътността на цялата система.

 

ИЗПОЛЗВАЙТЕ РЪЧНА СПИРАЧКА

Много шофьори изобщо не обичат да използват ръчната спирачка, мислейки че няма необходимост от това. Повечето от тях предпочитат, преди да напуснат автомобила си, да включат на първа скорост. Това обаче е грешка. Вместо автомобилът да стои в режим паркиране с помощта на ръчната спирачка, цялото натоварване пада върху трансмисията на автомобила. Особено силно е натоварването за трансмисията когато автомобилът е под наклон. Затова използвайте ръчната спирачка винаги, когато паркирате. Ще освободите трансмисията от излишно натоварване.

 

 И още един съвет : когато Ви трябват масло, филтри, акумулатор или други продукти за Вашия автомобил - обръщайте се към доказали се фирми с дългогодишна история и опит на пазара – каквато е и АУТО МОТОР ПАРТС ГРУП