Национален телефон на цената на един градски разговор: 0700 70 775
Национален телефон на цената на един градски разговор: 0700 70 775

Идва време за проверка на антифриза

Лятото е в края си и идва времето да подготвим колите си за студените месеци. Това задължително включва проверка на нивото на охлаждащата течност. Но в тази привидно проста задача, за съжаление, много често се допускат сериозни грешки.

Преди години доливането на антифриз бе наистина проста задача, защото на пазара нямаше избор, а дори и когато имаше, всички бяха по една и съща формула. Сега това не е така. Продават се поне три коренно различни като химичен състав типове антифриз, които са несъвместими един с друг - ако ви е нужно доливане, трябва много да внимавате да уцелите правилния състав. Смесването на два различни типа може да ликвидира радиатора и охладителната система.

Отделно на това с течение на времето антифриза губи свойствата си. Затова, в зависимост от вида му, той трябва да се подменя изцяло на всеки две до всеки пет години. Непрекъснатото доливане за по-дълъг период може да доведе до нежелани отлагания по системата и радиатора.

На практика всички видове течност за охладителната система представляват разтвор на етилен гликол (или, при най-модерните, пропилен гликол), и вода. Голямата разлика идва от добавените "инхибитори на корозията", тоест веществата, които предпазват радиатора и системата от ръжда.

Навремето доминираха течностите тип IAТ, с неорганични киселини като инибитори на корозията - първоначално фосфати, а по-късно, от екологични съображения, и силикати. Автомобилите над 10-15-годишна възраст обикновено са пригодени за такива. IAТ антифризът обаче живее едва около две години и след това трябва да се подмени.

По-съвременните автомобили са пригодени за антифриз тип OAТ, в който силикатите са заменени от азоли (сложни молекули, съдържащи азотни атоми) и органични киселини като инхибитори на корозията. Те са по-издръжливи - обикновено до пет години.

Съществуват също и т. нар. HOAТ, или хибридни течности, които са по същество комбинация от първите два типа, със силикати и нитрити едновременно. В утвърдените в ЕС формули се включват и карбоксилати. Те са подходящи за по-екстремни условия, но също имат по-кратък живот и изискват по-честа подмяна.

Всеки от трите типа е несъвместим с другите.

Цветът на антифриза идва от добавения оцветител, а не от химическата му формула. Някои производители използват цвета, за да покажат типа - примерно зелено за IAТ, червено за OAТ, оранжево за HOAТ.

При G11 ( син ) в основата е етилен гликол, който е разреден с дестилирана вода и различни неорганични добавки. Той се използва предимно в автомобили, произведени до 1996г. В много държави етилен гликолът е ограничен за използване, тъй като е вреден за човека и околната среда.

Продуктите от серията G12 ( червен ) са разработени за автомобили, произведени след 1996г. и отговарят на изискванията на модерните двигатели. Те също са на основата на етилен гликол, но с напълно различни добавки- органични вещества, карбоксилати, силикати.

BMW не дава изрични одобрения за охлаждащата течност, която да се използва в автомобилите, които произвежда, за разлика от двигателните масла с одобрения BMW Longlife или трансмисионни масла. Причината за това е очевидна:

Има само една охладителна течност на BMW OEM.

Концентратът против замръзване на радиатор BMW е оцветен в синьо-зелен цвят.

За BMW номерът на охлаждащата течност, която се използва е BMW 83512355290 или алтернативен номер на част като BMW 83192211191 . И в двата случая това е референтният номер на концентрата антифриз за радиатори BMW.

Препоръчителното съотношение на смесване е 1:1  с вода , за да осигури охлаждане до -40 градуса. Съотношение на смесване 1:1 означава, че готовата охладителна течност се състои от равни части, т.е. 50% и 50% концентрат на охлаждащата течност и вода.

Експертите категорично препоръчват да се долива дестилирана вода, защото в обикновената има твърде много примеси, които се отлагат по стените на тръбопроводите и радиатора. Съотношението на разреждане зависи от конкретния тип антифриз и от условията, в които ще го ползвате - по-ниските температури изискват по-слабо разредени охладителни течности.

Ако искате да сте спокойни за любимото БМВ и да го подготвите подобаващо с нов антифриз  – обърнете се към експертите в бранша : Ауто Мотор Партс Груп ООД

BMW Radiator Coolant Anti-Freeze Anti-Corrosion 1500ml 83512355290 :  Amazon.co.uk: Automotive

Източник : БМВ груп

Сходни статии

Спирачни дискове - проверка, смяна и за какво да се обърне внимание

Безопасна спирачна система е правилно обслужваната и поддържана. Всички ремонти, засягащи спирачната система, трябва да бъдат извършвани съгласно процедурите, предвидени от автомобилните производители, и при използването на резервни части с качество, съответстващо на качеството на оригиналните части. Дейностите, свързани с поддръжка на спирачната система, трябва да включват подробен преглед на всички съставни части, който да се извършва, когато автомобилът е в сервиза за редовен преглед в зависимост от пробега (например на всеки 15 000 км) или в зависимост от периода на експлоатация (например веднъж годишно). Освен това повод за преглед е погрешната работа на спирачките, установена по време на диагностика, или неправилната работа на спирачките, установена от собственика по време на движение.

Прочети повече